250322 Dialog und Emotion in der Erwachsenenbildung (S) (WiSe 2011/2012)

Contents, comment

Erwachsenenbildung verspricht dann erfolgreich zu sein, wenn sie nicht
als Belehrung daherkommt.
Zentrale Voraussetzung dafür ist ein Dialog, der sich seiner expliziten
wie impliziten Emotionalität bewußt bleibt.
In der Veranstaltung werden zum einen die Leitbegriffe Dialog und
Emotion theoretisch erschlossen, zum anderen geht es darum, sie in
exemplarisch gestalteten Lehr-Lernsituationen sinnlich erfahrbar werden
zu lassen. Dafür wird bei den Studierenden die Bereitschaft zur Arbeit
am beruflich agierenden Selbst vorausgesetzt.

Requirements for participation, required level

Master of Arts: Voraussetzung ist die Zulassung zum Master of Arts Erziehungswissenschaft

Bibliography

Müller-Commichau, Wolfgang: Verstehen und verstanden werden. Ethische
Perspektiven in konstruktivistischer Pädagogik. Mainz 2005.
Müller-Commichau, Wolfgang: Lebenskunst lernen. Annäherungen an eine
Pädagogik des Zulassens. Baltmannsweiler 2007.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Fr 10-18 T2-233 13.01.2012
one-time Sa 10-18 C02-228 14.01.2012
one-time Fr 10-18 T2-227 10.02.2012
one-time Sa 10-18 T2-227 11.02.2012

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-MEW7 Theoretische Ansätze und Rahmenbedingungen der Weiterbildung E2: Gesellschaftliche, institutionelle und individuelle Aspekte Lebenslangen Lernens Study requirement
Student information
25-MEW7_wp Theoretische Ansätze und Rahmenbedingungen der Weiterbildung E2: Gesellschaftliche, institutionelle und individuelle Aspekte Lebenslangen Lernens Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft / Master (Enrollment until SoSe 2011) ME 10.1   4 aktive Teilnahme  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015) Schwerpunkt II    
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) H.2.3; H.2.4   scheinfähig  

No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 40
Address:
WS2011_250322@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_26115751@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Tuesday, January 3, 2012 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=26115751
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
26115751