250257 Fallstudienseminar Teil I: Individuelle Förderung von Schülerinnen und Schülern (FS) (WiSe 2011/2012)

Short comment

Für Studierende, die im WiSe 2011/2012 mit der Fallstudie beginnen.

Contents, comment

In diesem Seminar geht es um die individuelle Förderung von Schülerinnen und Schülern zum Schwerpunkt Lesen. Neben den im Seminar bearbeiteten theoretischen Grundlagen, wird es wöchentlich einen Praxisanteil in der Schule (Primarstufe und Sek. I) geben.

Requirements for participation, required level

Bereitschaft zur regelmäßigen Arbeit mit Schülerinnen und Schülern in der Schule inkl. einer Intensivförderphase

Bibliography

Groeben, Annemarie von der (2008): Verschiedenheit nutzen. Besser lernen in heterogenen Lerngruppen. Berlin: Cornelsen
Bertschi-Kaufmann, Andrea (2010): Lesekompetenz, Leseleistung, Leseförderung. Grundlagen, Modelle und Materialien. Seelze: Klett und Kallmeyer

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Mi 14-16 U2-232 12.10.2011
weekly Fr 14-18 C2-144 14.10.2011
one-time Sa 9-13 S2-137 15.10.2011
weekly Fr 14-18 T2-233 21.10.2011
one-time Sa 9-13 S2-137 22.10.2011
one-time Fr 14-18 T2-226 28.10.2011
one-time Sa 9-13 S2-137 29.10.2011
weekly Mi 14-16 S2-121 02.11.2011-01.02.2012
not on: 12/28/11 / 1/4/12

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MA.4.4.3; MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.4.4.3; MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.4.4.3; MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MG.4.4.3; MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.4.4.3; M.4.1.3   3 aktive Teilnahme  

No more requirements
No eLearning offering available
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
WS2011_250257@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_25954901@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Friday, September 9, 2011 
Last update rooms:
Friday, September 9, 2011 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
case-study seminar (FS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=25954901
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
25954901