300215 Statistik II (V) (WiSe 2021/2022)

Contents, comment

Ich hoffe, dass die Vorlesung in Präsenz durchgeführt werden kann, um dies jedoch nicht alleine, sondern auch mit Ihnen als Teilnehmer*innen zu entscheiden, wird der erste Termin über Zoom stattfinden. Den Link dazu werde ich rechtzeitig per Email verschicken.

Diese Vorlesung führt die Statistik I-Vorlesung aus dem Sommersemester fort. Nach einer wiederholenden Zusammenfassung des Stoffes der Statistik-I-Vorlesung werden in dieser Vorlesung erste multivariate Analyseverfahren vorgestellt.

Geplante Arbeitsformen:
Begleitend zur Vorlesung finden Tutorien statt, in denen die Anwendung dieser Verfahren unter Verwendung des Statistikprogramms STATA anhand empirischer Daten erprobt wird.

Lernziele und Kompetenzen:
Die Studierenden erlernen die anwendungsbezogenen Grundlagen ausgewählter multivariater Verfahren sowie ihre Berechnung unter Verwendung des Statistikprogramms STATA. Zudem werden ihre Kompetenzen zur selbstständigen Auswahl und Anwendung von geeigneten statistischen Verfahren auf konkrete Fragestellungen, ihre Fähigkeit zur methodenkritischen Betrachtung von empirischen Studien sowie in der Handhabung des Statistikprogramms STATA gefördert.

Requirements for participation, required level

Erfolgreicher Besuch der Vorlesung Statistik I = die Klausur Statistik I muss mit mindestens „ausreichend“ (4,0) bestanden worden sein.

Bibliography

Backhaus, K. et al. (2011): Multivariate Analysemethoden. Eine anwendungsorientierte Einführung. 13. Aufl. Berlin.

Kohler, U.; Kreuter, F. (2012): Datenanalyse mit Stata: Allgemeine Konzepte der Datenanalyse und ihre praktische Anwendung. 4. aktual. u. überarb. Auflage. München

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-M5 Vertiefung Methoden I Statistik II Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50    

Regelmäßige aktive Teilnahme an der Vorlesung und an einem Tutorium;
Bestehen der Klausur mit mindestens 4,0 (ausreichend)

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 183
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2021_300215@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_235477923@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
139 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Friday, October 8, 2021 
Last update times:
Wednesday, October 13, 2021 
Last update rooms:
Wednesday, October 13, 2021 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
lecture (V) / 1
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=235477923
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
235477923