250161 Überfachliche Tutorenqualifizierung. Methodische und didaktische Grundlagen für TutorInnen (BS) (SoSe 2019)

Contents, comment

Sie sind zum ersten Mal TutorIn und wünschen sich gegenseitige Unterstützung und Raum für einen regelmäßigen Austausch mit anderen TutorInnen? Oder sind Sie bereits erfahrene TutorIn und suchen nach neuen Anregungen und Ideen für die TeilnehmerInnen im kommenden Semester?
In der Blockveranstaltung möchten wir Sie fit machen für die erste/n Sitzung/en IhresTutoriums. Wir werden zusammen überlegen, welchen Aufgaben und Erwartungen Sie in der neuen Rolle als TutorIn begegnen werden und wie Sie die Anfangssituation so gestalten können, dass sie zum Grundstein einer produktiven Arbeitsatmosphäre im Tutorium wird.
Auch werden wir gemeinsam der Frage nachgehen, welche Methoden Sie im Verlauf Ihres Tutoriums nutzen können, um die TeilnehmerInnen zu aktivieren, erarbeitetes Wissen zu bündeln oder nach Aufgaben ein angemessenes Feedback zu geben.

Über die Teilnahme an diesem Blockseminar hinaus haben Sie die Möglichkeit das Modul "Tutorenqualifizierung" (10 LP) abzuschließen. Hierzu können Sie an der Vertiefung "Überfachliche Tutorenqualifizierung. Praxis beobachten und reflektieren" teilnehmen und Ihre Praxiserfahrungen mit anderen TutorInnen teilen und weitere Anregungen zur Gestaltung Ihres Tutoriums gewinnen.

Requirements for participation, required level

Leitung eines Tutoriums (Fachtutorium, Übungsgruppe, Praktikum, Einführungstutorium, Orientierungstutorium, Begleitung einer Lehrveranstaltungs in Form eines Beratungsangebots o.Ä.) im SoSe 2019

External comments page

http://www.uni-bielefeld.de/peerlearning

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg-TQ Tutorenqualifizierung E1: Methodische und didaktische Grundlagen für TutorInnen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Bearbeitung von Übungs- und Reflexionsaufgaben

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 10
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
SS2019_250161@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_156991007@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
4 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 14, 2018 
Last update times:
Thursday, January 31, 2019 
Last update rooms:
Thursday, January 31, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=156991007
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
156991007