250412 Tablets in der Schule (S) (WiSe 2018/2019)

Contents, comment

Bundesweit sind derzeit zahlreiche Initiativen zur Implementation mobiler Medien in den Schulunterricht zu verzeichnen. Insbesondere sind es so genannte „Inklusionsklassen“, in denen etwa Tablet-PCs eingesetzt werden, da den Geräten umfangreiche Möglichkeiten zur Unterstützung des gemeinsamen Lernens zugesprochen werden. Im Seminar wird der Stand der Forschung im Hinblick auf die Ebenen des Lernenden Individuums, der Unterrichtsprozesse und sowie der Schulentwicklung betrachtet, um Hinweise in Bezug auf die Umsetzung inklusiver Bildung zu erhalten.
Lernformen: Gruppenarbeiten, digital unterstützte Lernformen, Textarbeit

Requirements for participation, required level

keine

Bibliography

Mayrberger, Kerstin; Fromme, Johannes; Grell, Petra; Hug, Theo (Hg.) (2017): Jahrbuch Medienpädagogik 13. Vernetzt und entgrenzt - Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden
Bastian, Jasmin; Aufenanger, Stefan (Hg.) (2017): Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien. Wiesbaden, s.l.: Springer Fachmedien Wiesbaden

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi12 Difference and Heterogeneity (Primary School) Differenz und Heterogenität (Grundschule) E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi15 Education and Teaching (Advanced Secondary and Comprehensive Schools) Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E1: Heterogenität und individuelle Förderung oder: Organisation und Schulentwicklung Student information
- Graded examination Student information
25-BiWi15_a Education and Teaching (Advanced Secondary and Comprehensive Schools) Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E1: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Graded examination
Student information
25-BiWi9 Education and Teaching (Secondary and Comprehensive Schools) Bildung, Erziehung und Unterricht (HRSGe) E2: Wahlpflicht a) Heterogenität und individuelle Förderung, b) Leistungsbewertung in der Schule oder c) Lernräume Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi9_a Education and Teaching (Secondary and Comprehensive Schools) Bildung, Erziehung und Unterricht (HRSGe) E2a: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BiWi9_a-ISP Education and Teaching (Special and Inclusive Education) Bildung, Erziehung und Unterricht E2: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Bearbeitung von Portfolioaufgaben, Hospitation,

E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
WS2018_250412@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_137067702@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, October 8, 2018 
Last update times:
Thursday, August 30, 2018 
Last update rooms:
Thursday, August 30, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=137067702
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
137067702