This term’s research class will be organized in 4 or 5 topical blocks lasting for 6 to 8 hours. The doctoral students will be expected to present their material - such as empirical data, literature review, (parts of) chapters - while paying attention to the following topics / concepts:
1) Symbolic / social boundary dynamics
2) Lives and bodies in borderlands / ‘fronterias’ and transits
3) Social (con)figurations with the focus at activist / intellectual positionings
4) (Positional) movements and imaginaries
More topics relating to the broader theme of ‘social dis/orders’ can be suggested and agreed upon before and at the beginning of the Winter Term.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Mi | 14:00-18:00 | X-D2-202 | 10.10.2018 | |
wöchentlich | Mi | 14:00-18:00 | X-D2-202 | 14.11.2018 | |
wöchentlich | Mi | 14:00-18:00 | X-D2-202 | 28.11.2018 | |
wöchentlich | Do | 14:00-18:00 | X-D2-202 | 24.01.2019 | |
wöchentlich | Mi | 14:00-18:00 | X-D2-202 | 30.01.2019 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
30-M-Soz-M8a Soziologie der globalen Welt a | Seminar 1 | Studienleistung
|
Studieninformation |
Seminar 2 | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
30-M-Soz-M8b Soziologie der globalen Welt b | Seminar 1 | Studienleistung
|
Studieninformation |
Seminar 2 | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
30-M-Soz-M8c Soziologie der globalen Welt c | Seminar 1 | Studienleistung
|
Studieninformation |
Seminar 2 | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschlechterforschung in der Lehre |