230442 Inklusion im Fremdsprachenunterricht: Heterogenität in Französisch- und Spanischunterricht (S) (SoSe 2018)

Contents, comment

Dieses Seminar führt ein in die gesellschaftlich bedeutende Thematik des inklusiven Fremdsprachenunterrichts für und mit ALLEN Kindern und Jugendlichen sowie in die Heterogenität und die Schule der Vielfalt. Gemeinsam werden unterrichtliche Möglichkeiten, aber auch Grenzen ausgelotet, und inklusive Lehrkompetenzen aufgebaut.

Bibliography

Schlaak, C. (2015). Fremdsprachendidaktik und Inklusionspädagogik. Herausforderungen im Kontext von Migration und Mehrsprachigkeit. Stuttgart: Ibidem Verlag.
--------------------------------
Arbeitskreis Inklusion der Bezirksregierung Düsseldorf. (2012). Zur Erstellung eines schulischen Konzepts: Gemeinsamen Lernen. Auf dem Weg zur Inklusion in der allgemeinen Schule. http://www.zfsl-duesseldorf.nrw.de/Inklusion/Erstellung_schulisches_Inklusionskonzept.pdf
Böhmer, M. „Integrationspolitik aus bundespolitischer Sicht: Herausforderungen und Leitlinien“, in: Frech, Siegfried (Ed.). (2007). Die offene Gesellschaft. Basisthemen Politik. Schwalbach/Ts.: Wochenschau-Verl. Ss. 41-58.
Chambers, Iain (1996). Migration, Kultur, Identität. Tübingen: Stauffenberg Verlag.
Deutsche UNESCO Komission E.V. (2014). Inklusion: Leitlinien für die Bildungspolitik. Bonn: Deutsche Unesco Komission.
Online:https://www.unesco.de/fileadmin/medien/Dokumente/Bildung/InklusionLeitlinienBildungspolitik.pdf
Fäcke, Ch. (Hrsg.)(2008). Multiethnizität, Migration und Mehrsprachigkeit: Festschrift zum 65. Geburtstag von Adelheid Schumann (Romanische Sprachen und ihre Didaktik). Stuttgart: Ibidem Verlag.
Feyerer, Ewald (2003). Gemeinsamer Unterricht in der Sekundarstufe I. Beltz Sonderpädagogik. Weinheim: Beltz
Kühn, Ch. (2010). Fremdsprachenunterricht unter dem Anspruch der Inklusion in der Sekundarstufe. http://bidok.uibk.ac.at/library/kuehn-fremdsprachen-dipl.html
UNESCO (2008). La educación inclusiva: el camino hacia el futuro. http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/CONFINTED_48-3_Spanish.pdf
UNESCO (2008). L’éducation pour l’inclusion: la voie de l’avenir. http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/General_Presentation-48CIE-4__French_.pdf
LITERATURLISTE der BiSEd (online):
http://www.bised.uni-bielefeld.de/inklusive_bildung/literatur/liste

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-ROM-FD Fachdidaktik 1 Fremdsprachenunterricht in inklusiven Settings Student information
23-ROM-FD_a_ver1 Fachdidaktik 1 Fremdsprachenunterricht in inklusiven Settings Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
SS2018_230442@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_118883617@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, August 27, 2018 
Last update times:
Wednesday, February 14, 2018 
Last update rooms:
Wednesday, February 14, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=118883617
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
118883617