270094 Modelle des Wissenserwerb (S) (WiSe 2010/2011)

Contents, comment

Gegenstand des Seminars sind pädagogisch-psychologische Modelle des Wissenserwerbs, die lernerseitige Prozesse der aktiven Wissensrezeption und konstruktion in den Vordergrund stellen. Themen sind z.B. die Rolle naiver Theorien beim Lernen (Fehlkonzepte), der Umgang mit widersprüchlichen Informationen (anomale Daten, Lernen mit multiplen Texten), die Umstrukturierung vorhandenen Wissens (conceptual change), die Planung, Überwachung und Bewertung der eigenen Lernprozesse (Metakognition), Lernstrategien, der Erwerb von Expertenwissen sowie Überzeugungen über Wissen und Erkenntnis (epistemologische Überzeugungen).

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Do 14-16 T2-149 21.10.2010-03.02.2011
not on: 12/30/10 / 1/6/11

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.3.1.2   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.3.1.2   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.3.1.2   3 aktive Teilnahme  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015) Schwerpunkt II    
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2009) PSY 4   3 unbenotet  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2021) PÄD   3 unbenotet  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2021) PÄD   4 benotet  
Klinische Linguistik / Bachelor (Enrollment until SoSe 2009) PSY 4   4 benotet  
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) G.P.4; H.P.4   scheinfähig  

Regelmäßige und aktive Teilnahme: Gestaltung einer Seminarsitzung in Form eines (Gruppen-) Referats und Beteiligung an den Diskussionen.
Einzelleistung: Gestaltung einer Seminarsitzung in Form eines (Gruppen-) Referats und Beteiligung an den Diskussionen; schriftliche Ausarbeitung des Referats.

No eLearning offering available
Registered number: 37
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
WS2010_270094@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_19407063@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Thursday, July 8, 2010 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=19407063
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
19407063