250171 Vertrauen in Organisationen (S) (SoSe 2018)

Contents, comment

Wenn von Vertrauen in Organisationen die Rede ist, so kann damit zweierlei gemeint sein. Zum einen kann es um eine spezifische Form des Vertrauens gehen, das sich nicht auf einzelne Personen, sondern auf Organisationen richtet, zum anderen um jene Vertrauensverhältnisse, die für kollektive Handlungen mehrerer Akteure und damit auch für Organisationshandeln konstitutiv sind. In unserem Seminar wollen wir uns diese beiden Themenfelder anhand ausgewählter Beiträge aus der neueren, interdisziplinär betriebenen Vertrauensforschung erschließen.

Bibliography

Einen guten Einstieg in die Thematik des Seminars bieten die Einleitungen der Herausgeber zu den folgenden Bänden:
Dalferth, Ingolf U./Peng-Keller, Simon 2012: Kommunikation des Vertrauens verstehen – hermeneutische Annäherung, in: Dies. (Hgg.): Kommunikation des Vertrauens. Leipzig: Evangelische Verlagsanstalt, S. 10-32.
Maring, Matthias 2010: Vorwort, in: Ders. (Hg.): Vertrauen – zwischen sozialem Kitt und der Senkung von Transaktionskosten. Karlsruhe: KIT Scientific Publishing, S. 7-14.
Möller, Heidi 2012: Vertrauens- und Misstrauenskulturen in Organisationen, in: Dies. (Hg.): Vertrauen in Organisationen. Riskante Vorleistung oder hoffnungsvolle Erwartung? Wiesbaden: Springer VS, S. 13-27.
Schilcher, Christian et al. 2012: Vertrauen und Kooperationen in einer sich wandelnden Arbeitswelt – eine Einführung, in: Ders. et al. (Hgg.): Vertrauen und Kooperation in der Arbeitswelt. Wiesbaden: Springer VS, S. 11-19.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE4 Beratung und Organisationsentwicklung E2: Organisationsentwicklung und -forschung Study requirement
Student information
25-UFP-P1 Individuelle Profilbildung: Organisation, Qualität, Beratung E1: Beratung und Organisationsentwicklung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 44
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2018_250171@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_119878167@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
16 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, March 23, 2018 
Last update times:
Wednesday, February 14, 2018 
Last update rooms:
Wednesday, February 14, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=119878167
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
119878167