This seminar is intended for those intending to teach at secondary school level: Hauptschule, Realschule, Gymnasium or Gesamtschule. The course offers a brief historical survey of methods of teaching English as a foreign language and introduces major temporary approaches as well as some less mainstream approaches. There will also be a brief, practically-orientated introduction to assessment at secondary level.
.
Please note that the first meeting will be on 20th October 2014!
TBA
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Mo | 12:00-14:00 | X-E0-211 | 06.10.2014-06.02.2015
nicht am: 22.12.14 / 29.12.14 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM1 Profilmodul 1:Teaching English as a Foreign Language 1 | English Language Teaching Methodology | Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglistik: British and American Studies / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaAngPM8 | 3 | benotet | ||
Anglistik: British and American Studies / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM8 | 2/5 |
Participants will give group presentations, most of them involving micro-teaching sequences, to complete the seminar requirements