230685 Ausspracheschulung für Französisch und Spanisch als Fremdsprache (von der Theorie zur Praxis) (S) (SoSe 2024)

Contents, comment

Das Seminar zielt darauf ab, Studierende in die Arbeit an der Aussprache des Französischen und Spanischen als Fremdsprachen einzuführen. Ausgehend von einer kontrastiven phonetisch-phonologischen Darstellung Deutsch-Französisch-Spanisch und der Einführung in die Theorie und Prinzipien der Ausspracheschulung im Fremdsprachenunterricht sollen Studierende befähigt werden, Übungen selbstständig für den Unterricht anzufertigen. Die Arbeit mit digitalen H5P-Übungen sowie die Anwendung von Werkzeugen aus der Medienpraxis werden gefördert.

Literatur:

Für Französisch-Studierende
Elissa Pustka (2011): Einführung in die Phonetik und Phonologie des Französischen (Grundlagen der Romanistik, 24). Berlin: ESV.

Für Spanisch-Studierende
Elissa Pustka (2020): Phonetik und Phonologie des Spanischen: Eine korpuslinguistische Einführung (Grundlagen der Romanistik, 31). Berlin: ESV.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-ROM-B5 Profilmodul Fachdidaktik 1: Einführung in die Didaktik des Französischen / Spanischen Vertiefungskurs Study requirement
Student information
23-ROM-B5_ver1 Profilmodul Fachdidaktik 1: Einführung in die Didaktik des Französischen / Spanischen Vertiefungskurs Study requirement
Student information
23-ROM-VRPS_GymGe_a Profilmodul Fachdidaktik 2: Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) Vertiefungskurs Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Studienleistung:
Präsentation von selbst angefertigten Ausspracheübungen zu einem bestimmten phonetisch-phonologischen Phänomen des Französischen oder Spanischen als Fremdsprache im Unterricht (Gruppenarbeit)

E-Learning Space
E-Learning Space
Moodle Courses
Moodle Courses
Registered number: 6
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
SS2024_230685@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_454303584@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
6 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, May 8, 2024 
Last update times:
Monday, January 29, 2024 
Last update rooms:
Monday, January 29, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=454303584
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
454303584