Diese Veranstaltung richtet sich an Studierende des Bachelor Kernfachs Anglistik (GS und GymGe) und des Bachelor Fachs Anglistik (HRGe).
Sie ist auch geöffnet für Studierende BiWi ISP, wenn sie den Lernbereich Anglistik studieren.
Dieser Kurs beinhaltet eine Praxisphase, die in Absprache mit den Kooperationsschulen und der Dozentin organisiert wird.
Die Praxisphase findet in der Grundschule und der Unterstufe der Realschule vom 12th September – 7th October 2016 statt.
In this course you will learn about teaching methods, diagnosis, fostering, differentiation and assessment of performance. Furthermore you will get to know the concepts of the “Luisenschule” and the “Laborschule”. You will also make a tour around the schools, maybe take part in English lessons and finally make a placement including observation tasks. This will take part during the semester holidays in one of the above mentioned schools. In order to make you practically fit J you will plan your own lesson/s. That means you’ll have to think about and operate with the above mentioned aspects. Finally you’ll do the lessons during your placement and write a report about it.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Fr | 8:30-10 | C01-252 | 11.04.-22.07.2016 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
25-BiWi11 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung | E3: Berufsfeldbezogene Praxisstudie (Praxisphase und vorbereitende und/oder begleitende Veranstaltung) | Ungraded examination
|
Student information |
25-BiWi5 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Erziehen und Unterrichten | E2: Berufsfeldbezogene Praxisstudie (Praxisphase und vorbereitende und/oder begleitende Veranstaltung) | Ungraded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.