300916 Fachdidaktik sozialwissenschaftlicher Bildung in interdisziplinärer Perspektive (Fachdidaktische Vertiefung BA) (S) (SoSe 2020)

Contents, comment

Durch die in Nachbardisziplinen der Sozialwissenschaften gesammelten Ergebnisse ent-steht ein immer besseres Verständnis der Grundlagen zentraler Aspekte der Sozialwis-senschaften und sozialwissenschaftlicher Didaktik. Hierzu zählen etwa die neurowissen-schaftlichen Erkenntnisse in die Grundlage des Lernens, interdisziplinäre Einsichten in die Gründe auch negativen Verhaltens von Menschen sowie sozialpsychologische Arbeiten zu möglichen Interventionen.
Zugleich wachsen mit jedem Tag Relevanz und Möglichkeiten digitaler Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT), die trotz ihrer zunehmenden Bedeutung im gesell-schaftlichen Alltag von der deutschsprachigen Fachdidaktik bislang zu wenig berücksich-tigt werden.
Im Zuge des Seminars werden wir in einem ersten Schritt den Stand interdisziplinärer Forschung erarbeiten. In einem zweiten Schritt beziehen wir diese Grundlagen auf Mög-lichkeiten ihrer methodisch-medialen Anwendung. Die Ergebnisse werden wir drittens einer gemeinsamen, fachdidaktischen Auswertung und Reflexion unterziehen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-M28_ver1 Fachmodul Bildung/Weiterbildung Fachdidaktische Vertiefung Study requirement
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Das Seminar basiert auf der selbstständigen und aktiven Mitarbeit der Studierenden. Hierzu gehört die Vorbereitung der (häufig englischsprachigen) Basistexte, die aktive Mitarbeit im Seminar sowie die Erarbeitung, Präsentation und Auswertung eines methodisch-medialen An-wendungsbeispiels, die zugleich der Studienleistung entspricht.
Die Prüfungsleistung/benotete Einzelleistung stellt eine Hausarbeit aus dem inhaltlichen Bereich des Seminars dar.

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 43
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2020_300916@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_188817201@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
26 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, January 9, 2020 
Last update times:
Thursday, November 21, 2019 
Last update rooms:
Thursday, November 21, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=188817201
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
188817201