270122 Motivation und Lernen (Seminar A) (S) (SoSe 2024)

Short comment

Die Platzvergabe erfolgt über das zentrale Teilnahmemanagement

Contents, comment

Ob Schüler*innen etwas im Unterricht lernen, hängt nicht nur von ihren kognitiven Lernvoraussetzungen und der Wissensvermittlung ab, sondern auch davon, ob und wie sie für da Lernen motiviert sind. Für angehende Lehrkräfte ist es daher wichtig, dass sie Kenntnisse zu motivationspsychologischen Grundlagen des Lehrens und Lernens erwerben. In diesem Seminar werden daher grundlegende Modelle der Motivationspsychologie vorgestellt und diskutiert. Die Anwendung der Modelle auf konkrete unterrichtliche Herausforderungen wird erarbeitet.

wichtiger Hinweis:
In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Requirements for participation, required level

Das Seminar ist ein Basisseminar im Modul 27 BiWi 3 "Lernen und Entwicklung". Der parallele Besuch der Vorlesung Psychologie für die Schule wird empfohlen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 12-14 X-E0-226 08.04.-19.07.2024

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-BiWi3 Lernen und Entwicklung Basisseminar Psychologie des Lehrens und Lernens Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Von allen teilnehmenden Studierenden (auch jenen, die keine Studienleistung erbringen möchten) wird die regelmäßige Lektüre der Grundlagenliteratur sowie die Bearbeitung von im Moodle gestellten kleineren Aufgaben und sonstigen Arbeitsaufträge zur Vor- und Nachbereitung erwartet. Eine Studienleistung wird durch die Übernahme der Gestaltung und Moderation eines Teils einer Seminarsitzung (alleine oder in einer Kleingruppe) erbracht.

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 30
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
SS2024_270122@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_448077883@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
30 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, March 20, 2024 
Last update times:
Thursday, February 1, 2024 
Last update rooms:
Thursday, February 1, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=448077883
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
448077883