250410 Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik (B) [BiWi-Export] (S) (WiSe 2020/2021)

Contents, comment

In diesem Seminar werden Konzepte einer pädagogischen Lern- und Leistungsdiagnostik (bzw. auch als Förderdiagnostik bezeichnet), erarbeitet und kritisch-reflexiv beleuchtet. Individuelles Lernvermögen von Schülern und Schülerinnen und gesellschaftliche Bedingungen schulischer Lern- und Leistungsorganisation werden auf ihre Wechselwirkung überprüft als notwendiges Wissen für angemessenes, förderpädagogisches Lehrerhandeln.
Es werden verschiedene Verfahren und Methoden erarbeitet, mit denen individuelle Lernstände und Lernvoraussetzungen von Schülerinnen und Schülern analysiert werden können. Verschiedene Möglichkeiten der Leistungsdokumentation, -messung und -beurteilung sollen am Ende des Seminars in ihren jeweiligen Vor- und Nachteilen kritisch reflektiert werden können. Die einzelnen Themen der Lehrveranstaltung werden dabei gleichermaßen unter theoretischem, empirischem und praktischem Gesichtspunkt bearbeitet.

Das Seminar wird sowohl aus synchronen Zoom-Webinaren als auch aus asynchronen eigenständigen Einzel- (und evtl. Gruppen-) Arbeiten bestehen.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
21-M38_ver1 Didaktik der Chemie I GymGe E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
21-M43_ver1 Didaktik der Chemie I für HRSGe E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
23-ANG-AngPM1_G_ver1 Profilmodul 1 - Grundschule: Teaching English as a Foreign Language E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
23-ANG-AngPM1_HRSGe_GymGe_ver1 Profilmodul 1 - HRSGe GymGe: Teaching English as a Foreign Language E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
23-ROM-FD Fachdidaktik 1 E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
23-ROM-FD_a_ver1 Fachdidaktik 1 E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
26-FD_GG_ver1 Fachdidaktik GymGe E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
26-FD_HRSGe_ver1 Fachdidaktik HRSGe E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
28-FD_ver1 Fachdidaktik E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
36-FD_G_ver1 Fachdidaktik Grundschule E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
36-FD_HRSGe_ver1 Fachdidaktik Haupt-, Real-, Sekundar- und Gesamtschule E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
38-M3-K_ver1 Didaktische Grundlagen E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
38-M3-M_ver1 Didaktische Grundlagen E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information
69-SU11_ver1 Inklusiver Sachunterricht fachdidaktisch rekonstruiert E4: Grundlagen der Lern- und Leistungsdiagnostik Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 58
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
WS2020_250410@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_235576101@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
46 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, October 18, 2020 
Last update times:
Friday, August 7, 2020 
Last update rooms:
Friday, August 7, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=235576101
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
235576101