Registration:
Ob Sie an diesem Seminar tatsächlich teilnehmen können, entscheidet sich erst durch das Ergebnis der Platzvergabe. Die Platzvergabe erfolgt basierend auf Ihren Prioritäten und unter Berücksichtigung weiterer Kriterien (Studiengang, Fachsemester, persönliche Lebenssituation). Um bei der Platzvergabe berücksichtigt zu werden, füllen Sie bis spätestens Dienstag 29. März 2022, 18:00h den Online-Fragebogen zur Seminarplatzvergabe aus. Dieser erfasst sämtliche Informationen, die wir benötigen, um die Platzvergabe möglichst fair zu gestalten und Ihre Wünsche zu berücksichtigen. Hier ist der Link: https://bielefeldpsych.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9o97wVZDIQYU3tk
Das Ergebnis der Platzvergabe erhalten Sie spätestens am Freitag, 1. April per E-Mail.
Student contributions to the seminar:
1. active participation during sessions
2. reading papers
3. online assignments
4. presentation of a topic
Content
Current developments in personality theory and assessment will be examined and discussed. Students are invited to identify and research topics that they find interesting and relevant.
Die Veranstaltung wird für Studierende im vierten B.Sc.-Semester Psychologie empfohlen. Die Kurssprache ist Englisch.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Fr | 14-16 | X-E0-222 | 13.05.2022 | Vorbesprechung |
one-time | Fr | 10-12 | U2-240 | 17.06.2022 | |
one-time | Fr | 12-14 | C01-220 | 17.06.2022 | |
one-time | Fr | 14-17 | U2-107 | 17.06.2022 | |
one-time | Sa | 10-17 | T2-149 | 18.06.2022 | |
one-time | So | 10-17 | T2-149 | 19.06.2022 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
27-GF-Diff Differentielle Psychologie | GF-Diff.3 Seminar zur Differentiellen Psychologie und Persönlichkeitsforschung | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
This is an in-person block seminar. There will be three full day sessions (10AM to 5PM) on Friday, 17., Saturday, 18., and Sunday 19. June plus a preparatory session on Friday, 13. May from 2 to 4PM. It is necessary that students taking this seminar attend all sessions.