In dieser Veranstaltung werden wir uns zentrale Positionen des kunstpädagogischen Diskurses erarbeiten und diskutieren, zum Teil praktisch erproben und mittels unterschiedlicher theoretischer Zugänge reflektieren. Darüber hinaus werden wir historische Entwicklungen des Faches in den Blick nehmen und mit zeitgenössischen Ansätzen in Beziehung setzen. Die Lust, die Potentiale des Faches ausloten zu wollen, ist Voraussetzung für die Veranstaltung.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 14-16 | T0-236 | 15.04.-19.07.2024 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
38-M2-Ku_G-F Theoretische Grundlagen | Einführung in die Kunstpädagogik | Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
38-M2-Ku_G-SPF Theoretische Grundlagen | Einführung in die Kunstpädagogik | Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
38-M2-Ku_HRSGe Theoretische Grundlagen | Einführung in die Kunstpädagogik | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: