250285 Die Relevanz der Kategorie Gender für die Erziehungswissenschaft (S) (SoSe 2007)

Contents, comment

Die Auseinandersetzung mit aktuellen Geschlechtertheorien ist für die Erziehungswissenschaft von zentraler Bedeutung: gesellschaftliche Ungleichheiten, Subjektivierungsweisen, Sozialisationsprozesse, Arbeitsverhältnisse, sozialpädagogische Interventionen basieren auf, sind dominiert von und reproduzieren das soziale Konstrukt ¿Geschlecht¿. Im Mittelpunkt des Seminars steht die Diskussion aktueller Theorien und Analysen der Gender und Queer Studies sowie deren Relevanz für erziehungswissenschaftliche Fragestellungen. Inhaltliche Schwerpunktsetzungen erfolgen anhand der Interessen der Studierenden.

Bibliography

Fritzsche, Bettina et al. 2001: Dekonstruktive Pädagogik. Erziehungswissenschaftliche Debatte unter post-
strukturalistischen Perspektiven. Opladen: Leske & Budrich
Lemmermöhle, Doris / Fischer, Dietlind / Klika, Dorle / Schlüter, Anne (Hg.) 2000: Lesarten des Geschlechts. Zur De-
Konstruktion in der erziehungswissenschaftlichen Geschlechterforschung. Opladen: Leske & Budrich

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Fr 14-16 C01-136 20.04.2007 Vorbesprechung
one-time Fr 10-17 C01-230 15.06.2007
one-time Sa 10-16 C01-148 16.06.2007
one-time Fr 10-17 T2-220 06.07.2007
one-time Sa 10-16 T2-214 07.07.2007

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.3.1.2; MA.3.1.3; MA.4.1.3; MA.4.1.4   scheinfähig  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.3.1.2; MG.3.1.3; MG.4.1.3; MG.4.1.4   scheinfähig  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.3.1.2; M.3.1.3; M.4.1.3; M.4.1.4   scheinfähig  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 19
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2007_250285@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_4370311@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
No students to be reached via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Friday, May 4, 2007 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=4370311
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
4370311