310449 Marketingforschung (V) (SoSe 2025)

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Die Vorlesung "Marketingforschung" vermittelt zentrale Methoden der (quantitativen) Marketingforschung.
Die Studierenden erhalten eine fundierte Einführung in die methodischen Ansätze der Marketingforschung und lernen, empirische Daten gezielt zu erfassen, zu analysieren und zu bewerten.

Im Fokus stehen unter anderem die Stichprobenbildung, die Gestaltung von Erhebungsinstrumenten sowie die statistische Analyse von Daten. Dabei werden Methoden wie Regressionsanalyse, Varianzanalyse und Faktorenanalyse behandelt und mit der Software R praktisch angewendet.

Ziel der Vorlesung ist es, Studierenden ein fundiertes Verständnis der methodischen Grundlagen der Marketingforschung zu vermitteln und sie dazu zu befähigen, empirische Daten systematisch auszuwerten.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mo 8:30-10:00 H11 07.04.-18.07.2025
not on: 4/14/25 / 4/21/25 / 6/2/25 / 6/9/25

Subject assignments

Module Course Requirements  
31-M12 Profilmodul Marketing Marketingforschung Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50    
Wirtschaftswissenschaften - Angebote für Erasmus / Incomings (Bachelor)    

In der vorlesungsfreien Zeit findet sowohl im Wintersemester als auch im Sommersemester eine schriftliche, benotete Modulprüfung statt, die aus den beiden Teilbereichen Marketingforschung und Marketingentscheidungen besteht. Die Klausur dauert insgesamt 90 Minuten. Der genaue Termin in diesem Semester wird im Laufe des Semesters im eKVV veröffentlicht und in dieser Vorlesung bekannt gegeben.

E-Learning Space
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Registered number: 124 (1)
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Address:
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This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_507079053@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
124 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 2
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Monday, November 18, 2024 
Last update times:
Wednesday, February 5, 2025 
Last update rooms:
Wednesday, February 5, 2025 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
lecture (V) / 2
Department
Faculty of Business Administration and Economics
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
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507079053