Diese Veranstaltung ist Teil des Clusters "Zusammenfassung, Ausblick, Prüfungswoche?", den Link zum Lernraum finden Sie hier: https://moodle.uni-bielefeld.de/course/view.php?id=1787
Studierende 1-60
? Die Studierenden können mögliche Ursachen für Unterschiede im Immunsystem zwischen den Geschlechtern benennen.
? Die Studierenden können Veränderungen der Immunantwort von Männern und Frauen über den Lebensverlauf beschreiben.
? Die Studierenden kennen klinische Beispiele für geschlechtsspezifische Ausprägungen der Immunantwort.
Brady, E., Nielsen, M. W., Andersen, J. P., & Oertelt-Prigione, S. (2021). Lack of consideration of sex and gender in COVID-19 clinical studies. Nat Commun, 12(1), 4015. https://doi.org/10.1038/s41467-021-24265-8
Klein, S. L., & Flanagan, K. L. (2016). Sex differences in immune responses. Nat Rev Immunol, 16(10), 626-638. https://doi.org/10.1038/nri.2016.90
Oertelt-Prigione, S. (2012). The influence of sex and gender on the immune response. Autoimmunity Reviews, 11(6-7):A479-85.
https://doi: 10.1016/j.autrev.2011.11.022.
Rizzetto, L., Fava, F., Tuohy, K. M., & Selmi, C. (2018). Connecting the immune system, systemic chronic inflammation and the gut microbiome: The role of sex. J Autoimmun, 92, 12-34. https://doi.org/10.1016/j.jaut.2018.05.008
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
5-I-BI-T Blut und Immunsystem I | Blut- und Immunsystem I (Vorlesung) | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
This course has a video conference. Details will be displayed to you as a participant of this course. For an event with participant management, you must also be registered as attending by the teaching staff.