230360 Didactique du français langue étrangère: application des résultats de la recherche pour l'apprentissage et l'enseignement (S) (SoSe 2025)

Contents, comment

Ce cours sera basé sur les résultats de la recherche en didactique des langues étrangères et du français langue étrangère (FLE). Ces résultats seront utilisés concrètement pour développer les compétences des participants selon deux points de vue. D'abord, les compétences en tant qu'apprenant de niveau C1 d'une langue étrangère et ensuite dans l'optique d'exercer le métier de professeur de FLE. Un lien constant sera tissé entre la théorie et son application concrète.

Les participants à ce cours auront également la possibilité de maintenir et d'approfondir le niveau C1 du CECRL (2018), mais aussi de développer leurs compétences langagières spécifiques à l’enseignement du FLE.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-ROM-B5 Profilmodul Fachdidaktik 1: Einführung in die Didaktik des Französischen / Spanischen Vertiefungskurs Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
23-ROM-FD_a Fachdidaktik 1 Fremdsprachenunterricht in inklusiven Settings Study requirement
Student information
23-ROM-FD_a_ver1 Fachdidaktik 1 Fremdsprachenunterricht in inklusiven Settings Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Bei dieser Veranstaltung ist es möglich 3LP zu erwerben. Voraussetzung dafür ist das Erbringen von Studienleistungen.

Der Kurs zielt auf die Entwicklung der didaktischen Kompetenz der Studierenden ab, die Französisch als Fremdsprache (FLE) unterrichten wollen. Der Kurs wird sich auf die aktuelle Forschung in der Fremdsprachendidaktik stützen und diese theoretische Grundlage wird durch den Entwurf von Unterrichtssequenzen in die Praxis umgesetzt. Die Verbindung zwischen Theorie und Praxis wird im Mittelpunkt des Kurses stehen.

Studienleistung:

- eine kurze Unterrichtssequenz erstellen, die sich auf die behandelten theoretischen Themen bezieht.
- die bei der Erstellung der Unterrichtssequenz getroffenen Entscheidungen in einem Text mithilfe der Theorie begründen.

Genauere Informationen zu Umfang, Dauer und Anforderungen werden den TeilnehmerInnen zu Beginn des Semesters mitgeteilt.

E-Learning Space
E-Learning Space
Moodle Courses
Moodle Courses
Address:
SS2025_230360@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_520042862@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, January 13, 2025 
Last update times:
Wednesday, January 29, 2025 
Last update rooms:
Sunday, January 26, 2025 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=520042862
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
520042862