Im Seminar geht es schwerpunktmäßig um verschiedene didaktische Modelle zur Vermittlung sprachlichen Wissens im Deutschunterricht. Anhand von Beispielen werden die notwendigen Schritte - sprachwissenschaftliche Sachanalyse, didaktische Reduktion, methodische Umsetzung - erarbeitet.
Am Anfang des Semesters kann ein Kompendium mit wichtigen Diskussionsbeiträgen zum Grammatikunterricht erworben werden.
Von den TeilnehmerInnen wird neben der Lektüre des Kompendiums die Erstellung eines Unterrichtsentwurfs erwartet (Referate bzw. Präsentationen).
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Germanistik / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaGerP3S | - | - | 2/5 | |
Germanistik / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | - | BaGerP3S | - | - | 2/5 | |
Germanistik (GHR) / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaGerP3S | - | - | 2/5 | |
Germanistik (GHR) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | - | BaGerP3S | - | - | 2/5 |
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.