230831 Japanisch für Anfänger A2, Teil 1 (S) (SoSe 2024)

Contents, comment

Wir lernen weiter Kanji (chinesische Zeichen), komplexe Sätze, neue Grammatik, Aussprache und Landeskunde. Wir wiederholen selbstständlich zwischendurch, was wir bereits gelernt haben. Wir lesen häufig Texte gemeisam.

Am Ende des Kurses kann man eigene Meinung äußern, einige Kanji schreiben, komplexe Texte verstehen und/auch schreiben. Um diesen Kurs abzuschließen schreiben Sie eine Abschlussaufgabe.

Requirements for participation, required level

ようこそ!Sie sollten Hiragana und Katakana gelernt haben, da wir nur damit weiterlernen. Sie sollten auch über Vorkenntnisse verfügen (Minna no Nihongo bis Ende Lek.12.

Bibliography

Minna no nihongo (Japanisch Grundstufe 1, Übersetzungen & grammatikalische Erklärung- Deutsch) ISBN:978-4883196395

Wir lernen mit dem Buch von Lek.13 bis Ende Lek.18.

Ich verteile Ihnen außerdem eigene Materialien dazu.
(LernraumPLUS)

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Fr 10-12 C01-240 08.04.-19.07.2024

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-FSZ-M2_a A2 - Spracherwerb Niveaustufe A2 A2 - Spracherwerb Niveaustufe A2, zweisemestrig, 1.Teil Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Fachsprachenzentrumskurse JAP   2.5 unbenotet  

Sie sollen aktiv an diesem Kurs teilnehmen, d.h. Sie sollen sprachlich aktiv an dem Kurs teilnehmen, Fragen stellen (sofern Sie welche haben) und Antworten auf Fragen geben.

Sie dürfen Max. "drei Mal" fehlen.

Es sind einige Hausaufgaben vorhanden, die Sie außerhalb der Unterrichtsstunden erledigen sollen.

"Am Ende dieses Kurses gebe ich Ihnen eine obligatorische Hausaufgabe, somit Sie nach der Abgabe dieser Aufgabe LP erhalten."

WICHTIG!

Der erste Termin (am 12.04.2024)

Sie sollen im Kurs viel Spaß und Erfolg haben!

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 27 (2)
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 15
Address:
SS2024_230831@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_449880846@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
26 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, March 14, 2024 
Last update times:
Wednesday, February 14, 2024 
Last update rooms:
Wednesday, February 14, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=449880846
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
449880846