250141 Methoden der Diagnose, Differenzierung, Förderung und der Beurteilung von Leistung (S) (SoSe 2016)

Contents, comment

Ohne eine solide Diagnose und ohne differenziertes Wissen um Methoden im Umgang mit Gesundheitsproblemen und um Wege zur Gesundung ist in der Medizin kein Therapieerfolg möglich. Eine Fehldiagnose des Arztes kann unter Umständen tödliche Folgen haben, eine fehlerhafte Behandlung kann die Gesundheitsprobleme möglicherweise noch verstärken. Niemand möchte es deshalb in medizinischen Zusammenhängen mit "Kurpfuschern" zu tun haben. Aber wie sieht es damit in der Schule aus? Ellen Key spricht "Seelenmorden" an, die hier passieren können. In dieser Veranstaltung geht es deshalb darum, das Bewusstsein angehender Lehrkräfte für die sensiblen Prozesse der Leistungsfeststellung in der Schule zu schärfen. Außerdem wird die Verantwortung, die Lehrkräfte für ihre Beurteilungsaufgabe und die Aufgabe der individuellen Förderung tragen, akzentuiert. Aus diesem Zusammenhang heraus werden Methoden der Diagnostik, der Differenzierung und der individuellen Förderung detailliert erarbeitet.

Bibliography

Diese Grundlagenlektüre bitte anschaffen:

Jürgens, E./Lissmann, U. (2015): Pädagogische Diagnostik. Grundlagen und Methoden der Leistungsbeurteilung in der Schule. Weinheim: Beltz.

Haag, L./Streber, D.(2014): Individuelle Förderung. Eine Einführung in Theorie und Praxis.Weinheim: Beltz.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mo 8-10 C01-220 11.04.-18.07.2016
not on: 5/16/16

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi11 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung, individueller Förderung und Leistungsbeurteilung Study requirement
Student information
25-BiWi4 Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 34
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2016_250141@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_70333019@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
12 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, March 30, 2016 
Last update times:
Tuesday, February 23, 2016 
Last update rooms:
Tuesday, February 23, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=70333019
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
70333019