In this course, we will examine the use of video games for and in ELT from various perspectives. We will view video games as complex systems, texts, and practices in a broader sociocultural context. After approaching a definition of video games for our seminar and discussing some technical/theoretical considerations, we will explore different approaches of using video games in the English classroom. While keeping in mind curricular policy frameworks, our approach to exploring the potential of video games for ELT will particularly be based on new understandings of literacy. With our theoretical framework in mind, we will further collect and reflect on using specific video games for our own (future) teaching. This also entails critically evaluating the use of (specific) video games for our classrooms.
Everyone is welcome in this class - even if you do not consider yourself a "gamer".
Notwendige Voraussetzungen: FsB vom 15.11.2023 (Einschreibung ab SoSe 2023)
Vor dem Besuch der Veranstaltungen in den Profilmodulen muss der Language Proficiency Test (23-ANG-Basis1) bestanden sein. Im Master of Education gilt diese Voraussetzung mit dem erfolgreichen Masterzugang als erbracht.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
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Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
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23-ANG-AngVM7 Vertiefungsmodul 7: Literary Studies, Cultural Studies and Linguistics in the Classroom | 7.1 Literary Studies in the Classroom | Studienleistung
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Studieninformation |
7.2 Cultural Studies in the Classroom | Studienleistung
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Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-Profil7 Profilmodul 7: Literary Studies, Cultural Studies and Linguistics in Educational Contexts | Profil7.1 Literature and Culture in Educational Contexts I | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Profil7.3 Literature and Culture in Educational Contexts II | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: