During this course, we will have a look at basic approaches to teaching English language competences in the familiar fields of grammar, vocabulary, reading, listening, speaking and writing. We will also broaden the view to approaches concerned with literature, inclusive teaching as well as assessment. All through the course, we will combine theoretical input with reflections / discussions as well as practical work on task design and lesson planning.
If you study under the 'new' FsB (15.11.2023; enrolment from summer semester 2023 onwards), please note the following:
Vor dem Besuch der Veranstaltungen in den Profilmodulen muss der Language Proficiency Test (23-ANG-Basis1) bestanden sein. Im Master of Education gilt diese Voraussetzung mit dem erfolgreichen Masterzugang als erbracht.
| Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
|---|
| Datum | Uhrzeit | Format / Raum | Kommentar zum Prüfungstermin |
|---|
Zeige vergangene Prüfungstermine >>
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.