270022 Dimensionen der Persönlichkeit (V) (SoSe 2014)

Contents, comment

Aufbauend auf der Vorlesung Persönlichkeitspsychologie I werden in dieser Vorlesung im Anschluss an eine kurze Einführung in die Methode der Faktorenanalyse folgende Themen behandelt:
1. Dimensionale Beschreibungssysteme der Persönlichkeit (Eysenck, Cattell, Eigenschaftstaxonomien und das Fünf-Faktoren-Modell),
2. Ausgewählte Theorien zur Erklärung von Persönlichkeitsmerkmalen,
3. Konzeptionen der Intelligenz.

Requirements for participation, required level

Vorausgesetzt werden Kenntnisse der deskriptiven Statistik (z.B. Varianz,
Standardabweichung, Korrelation), die in den entsprechenden Veranstaltungen des Moduls B (Statistik) oder entsprechnden Veranstaltungen erworben werden können. Dringend empfohlen wird der vorauslaufende Besuch der Vorlesung Konzeptionen der Persönlichkeit (Modul K.1)

Bibliography

Literatur ist auf der digitalen Lehr- und Lernplattform (stud.ip) einzusehen

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Examinations

Date Time Format / Room Comment about examination

Show passed examination dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-EG-Str Strukturierte Ergänzung Vorlesung II des nicht-gewählten Grundlagenfaches Graded examination
Student information
27-GF-Diff Differentielle Psychologie GF-Diff.2 Dimensionen der Persönlichkeit Graded examination
Student information
30-M11 Vernetzung: Sozialwissenschaftliche Nachbardisziplinen 1. Vorlesung Student information
2. Vorlesung Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Frauenstudien (Enrollment until SoSe 2015) Schwerpunkt I    
Psychologie (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach K.2   4 benotet  
Psychologie (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach Individuelle Ergänzung   2 aktive Teilnahme  
Psychologie (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach K.2   4 benotet  
Studieren ab 50    

Die benotete Einzelleistung wird durch Bestehen einer Klausur am Semesterende erbracht. DieseKlausur bezieht sich jeweils auf die Inhalte der Veranstaltungen K.1 und K.2.

No eLearning offering available
Registered number: 217
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2014_270022@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_44053448@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
35 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, October 22, 2015 
Last update rooms:
Tuesday, March 18, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
lecture (V) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=44053448
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
44053448