- Bedeutung von Medien in Lebensphasen unter Berücksichtigung von Medienkonvergenz/ausgewählte Studien
- Forschungsmethoden zur Annäherung an das Medienhandeln im Lebenslauf
- Durchführung eines Interviews
- Generationenvergleich
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
|---|
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 25-MEW9 Theoretische Grundlegung der Medienpädagogik | E1: Medientheorien | Study requirement
|
Student information |
| E2: Medien in Lehr-/Lernprozessen | Study requirement
|
Student information | |
| 25-MEW9_wp Theoretische Grundlegung der Medienpädagogik | E1: Medientheorien | Study requirement
|
Student information |
| E2: Medien in Lehr-/Lernprozessen | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erziehungswissenschaft / Master | (Enrollment until SoSe 2011) | ME 12.1; ME 13.1; ME 14.1 | 4 | aktive Teilnahme | |||
| Medienwissenschaft, interdisziplinäre / Master | (Enrollment until SoSe 2014) | Hauptmodul 7 | Wahlpflicht | 3 | |||
| Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom | (Enrollment until SoSe 2008) | H.3.5 | scheinfähig | ||||
| Unterrichtsfach Pädagogik / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | MU.3.4 | 2 | aktive Teilnahme |