Im Seminar bekommen Sie Raum und Unterstützung, um die folgenden Fähigkeiten zu entwickeln:
Merkmale mathematischer Bildungssprache benennen und sprachliche Stolpersteine in Aufgaben identifizieren,
Methoden der Sprachförderung im Mathematikunterricht kennenlernen und für unterschiedliche Inhalte konkretisieren,
sprachliche und fachliche Lehrziele bei der Unterrichtsplanung zueinander in Beziehung setzen.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DGS3_ver1 Profilierung Mathematikdidaktik | Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information | |
24-DGS4-VRPS Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (G) | Didaktisches Seminar zur Vertiefung | Study requirement
|
Student information |
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik | Seminar zur Vertiefung | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: