Dieses Seminar richtet sich an Studierende, die Interesse an der Arbeit mit Klassiker_innen der Gender, Postcolonial und Queer Studies in englischer Originalsprache haben und ihre akademische Fremdsprachenkompetenz stärken wollen. Insbesondere Studierende, die sich bisher nicht zutrauen, englischsprachige Seminare zu besuchen, sind herzlich eingeladen teilzunehmen. Im Seminar sollen Strategien entwickelt werden, mit deren Hilfe Primärliteratur in Originalsprache leichter zu erschließen ist. Gleichzeitig steht die inhaltliche Auseinandersetzung mit geschlechter-, postkolonial- und queertheoretischen Ansätzen im Fokus.
This seminar is designed for students who are interested in studying classic texts of Gender, Postcolonial and Queer Studies in the English original and who would like to improve their academic language skills. Especially, students who haven’t been confident in attending classes taught in English are welcome to participate. Throughout the course, we will develop strategies for understanding primary literature in English and discuss gender, postcolonial and queer theoretical approaches.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschlechterforschung in der Lehre |