Dieses Seminar ist komplett ausgebucht. Bitte sehen Sie von weiteren Email-Nachfragen ab.
Das Seminar richtet an sich an Studierende, die bereits erfolgreich am Seminar „Zahlen und Operationen in der Grundschule“ (oder „Didaktik der Arithmetik“) teilgenommen haben, jedoch (noch) nicht im Praxiskontext „Förderung und Prävention“ eine Förderung eines rechenschwachen Kindes übernommen haben.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DGS3_ver1 Profilierung Mathematikdidaktik | Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) | Study requirement
|
Student information |
Seminar Profilierung Mathematikdidaktik (2 SWS) | Study requirement
|
Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
24-DGS4-VRPS Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (G) | Didaktisches Seminar zur Vertiefung | Study requirement
|
Student information |
24-FDGS2 Aufbaumodul Mathematikdidaktik | Seminar zur Vertiefung | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Didaktische Studien Mathematik | Wahlpflicht | 3 | aktive Teilnahme |
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: