The module aims to teach the planning of health communication campaigns with the help of four international case studies. On the basis of a practice- and research-oriented framework, students apply theoretical knowledge from previous seminars, become sensitized to culturally shaped perceptions of health and disease, deal with diverse media use and communication behaviors, develop target group and context-specific communication measures and critically reflect on them with regard to their implementation.
Learning objectives
• Knowing and applying the steps of evidence-based health campaign planning
• Analysing health problems of the case studies in their specific context and relating them to theoretical models
• Developing and justifying practical, culturally sensitive health campaign approaches with an evaluation concept
• Presenting steps of campaign development and its final concept in English
• Reflecting on own concepts of health/disease and communication patterns and valuing perceptions different than their own
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
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Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
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40-MPH-8d Prävention und Gesundheitsförderung | MPH 35: Prävention und Gesundheitsförderung | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
40-MPH-9 Ergänzungsmodul Gesundheitswissenschaften | Seminar 3 | Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
3 Studienleistungen (Campaign planning in groups and presentation of step-by-step planning (2 Studienleistungen) and presentation of final campaign concept (1 Studienleistung))
Prüfungsleistung: Hausarbeit (Anmeldung bis 24.01.2023, Abgabe: 12.03.2023)
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: