Research on motion planning and perception in human locomotion requires the control of various stimuli in a dynamic setting. In the Interactive Locomotion Lab of CITEC, we let participants walk or run along a virtual cross-country track while recording their movements through motion capture. A visual virtual environment surrounds a linear treadmill that can be rotated simulate arbitrary inclines.
Project Objectives
- Design an experiment to measure human kinematics in different locomotion conditions
- Possible research questions include:
-- Implementation and comparison of different control paradigms of the treadmill
-- Comparative evaluation of head-mounted and screen-based VR
-- Time-efficient rendering of large scale virtual worlds
- Create appropriate landscapes in Unity with appropriate control of experimental variables
- Design, implement and execute a participant study
- Evaluate experimental data
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-MeWi-HM5 Praxis-Umgang mit Medien | Lehrveranstaltung I | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Lehrveranstaltung II | Studienleistung
|
Studieninformation | |
Lehrveranstaltung III | Studienleistung
|
Studieninformation | |
Lehrveranstaltung IV | Studienleistung
|
Studieninformation | |
39-Inf-11 Mensch-Maschine-Interaktion | Vertiefung Mensch-Maschine-Interaktion | unbenotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
39-Inf-VR Virtuelle Realität | Virtuelle Realität | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Virtuelle Realität | Studieninformation | ||
Virtuelle Realität | unbenotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieren ab 50 |