In this course we will have a look at the role of textbooks in English language teaching and the process of their production. We will critically analyze English textbooks based on up-to-date research on learning and teaching English as well as to the representation of diversity and different cultures. Based on these insights, you will enhance some of the textbook suggestion and try out to teach by and beyond the textbook.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-VRPS_GymGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) | FD 1 Teaching English Language and Literature | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
23-ANG-VRPS_GymGe_ver2 Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) | FD 1 Teaching English Language and Literature | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-VRPS_HRSGe Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) | FD 1 Teaching English Language and Literature | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
23-ANG-VRPS_HRSGe_ver2 Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (HRSGe) | FD 1 Teaching English Language and Literature | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
For study credits, you will design and present textbook enhancements. To achieve exam credits, you can write a project-based paper.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: