In this seminar students will get to know and analyze a plethora of literary texts for young readers. We will examine the historical development of British and American Children’s fiction, identify central themes and take a closer look at certain genres and texts. Students – a lot of them being aspiring teachers - will learn why it is important to analyze literary texts before they can use them in class. In this regard, students build up and practice the analytical skills required to choose appropriate children’s fiction for the classroom.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM2.1_a Profilmodul 2.1: British Studies | 2.1.3 Literature and Culture | Studienleistung
|
Studieninformation |
23-ANG-AngPM3.1_a Profilmodul 3.1: American Studies | PM 3.1.3 Literature and Media | Studienleistung
|
Studieninformation |
23-ANG-Profil4_G Profilmodul 4_G: Advanced British and American Studies | Profil4.2_G British Literature and Culture OR American Literature and Culture | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Profil4.3_G British Literature and Culture OR American Literature and Culture | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: