This is an opportunity to reflect on the pedagogical care of pupils in the institutions of education by addressing the following questions: What is recognition (Ricoeur)? What is recognition of capabilities (Ricoeur & Nussbaum)? What is pedagogical recognition? How it is manifested in teaching and learning relations? Apart from theoretical discussion, we will also analyze practical examples given in the form of the text (transcripts of the interviews with teachers) and short video sequences from the classroom interaction.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
einmalig | Fr | 12-19 | C2-144 | 13.11.2015 | |
einmalig | Sa | 10-18 | X-E1-200 | 14.11.2015 | |
einmalig | Fr | 12-19 | T2-204 | 20.11.2015 | |
einmalig | Sa | 10-18 | X-E1-202 | 21.11.2015 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
25-BiWi10 Schulentwicklung und Professionelle Kooperation | E1: Organisations- und Schultheorie | Studienleistung
|
Studieninformation |
25-BiWi15 Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) | E1: Heterogenität und individuelle Förderung oder: Organisation und Schulentwicklung | Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | MG.3.4.1; MG.3.4.2; MG.3.3.1; MG.3.3.2; Professionsbezogene Vertiefung | 3 | aktive Teilnahme |