Diese Veranstaltung ist Teil des Clusters "Patient*innenversorgung", den Link zum Lernraum finden Sie hier: https://moodle.uni-bielefeld.de/course/view.php?id=1810
Studierende 1-21
Die Studierenden können die Grundprinzipien des Design Thinking benennen.
Die Studierenden können geschlechtersensible Anwendungen und Innovationen im Gesundheitswesen beschreiben.
In einem kurzen Design Thinking basierten Format werden sie praxisorientierte Lösungen für geschlechtsspezifische Gesundheitsprobleme entwickeln
Im Austausch mit Start-Ups werden sie den Praxisbezug und den "real world"-Bezug der Disziplin erfahren
Folgende Videos und Webseiten können zur Vorbereitung des Seminars herangezogen werden: https://www.ideou.com/blogs/inspiration/what-is-design-thinking http://genderindesign.com/case-studies/ https://genderdesign.org/
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
5-I-EINF Einführung in das Medizinstudium | Einführung in das Medizinstudium (Seminar) | - | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.