Dieses Seminar gibt einen Überblick über das persischsprachige Südasien und die Verflechtungsgeschichte Indiens und Irans zwischen 1500 und 1800. Wie und warum kam es zu diesen transregionalen Austauschprozessen? Wer migrierte von Persien nach Indien und umgekehrt? Der indo-persische Raum dient dabei als Untersuchungsgegenstand, um die unterschiedlichen Methoden der transregionalen und globalen Geschichtsschreibung wie Vergleichs- und Verflechtungsgeschichte kennenzulernen und zu erörtern.
Elizabeth Lambourn, “Of Jewels and Horses: The Career and Patronage of an Iranian Merchant under Shah Jahan”, Iranian Studies 36.2 (2003), pp. 213-241; Masashi Haneda, ‘Emigration of Iranian Elites to India during the 16-18th centuries’, Cahiers d’Asie centrale 3-4 (1997), pp. 129-43; Muzaffar Alam and Sanjay Subrahmanyam, Indo-Persian Travels in the Age of Discoveries, 1400-1800, Cambridge 2007; Kaveh Yazdani, ‘The Persianate Intelligentsia in Pre-Colonial India’, in Iran Nameh 30/4 (2016), pp. 126-144.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
22-3.1 Hauptmodul Vormoderne
3.1.3 |
Historische Orientierung | Student information | |
22-3.8 Wahlfreies Hauptmodul
3.1.3 |
Historische Orientierung | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: