250146 Schule und Lebenswelt von Schülern: Es kommt der ganze Mensch, nicht nur der Kopf (S) (WiSe 2008/2009)

Short comment

Benotete Einzelleistungen können in den Vertiefungsseminaren 250215 und 250209 erbracht werden.

Contents, comment

Schulisches Lernen wird unter sozialisationstheoretischer Perspektive der individuellen Persönlichkeitsentwicklung als aktive Auseinandersetzung des Individuums mit seiner Umwelt behandelt:
Bildung als Konstruktionsprozess: Selbstregulation und Lernen mit allen Sinnen
Wie Kinder lernen: Motivation und emotionale Begleitprozesse
Bildung von Anfang an: schulisches Lernen als Teil eines lebenslangen Bildungsprozesses
Stellenwert des schulischen Lernens innerhalb des Spektrums von Entwicklungsaufgaben im Kindes- und Jugendalter
Keiner lernt allein: Bedeutung gruppendynamische Prozesse in Schulklassen
Eltern und Lehrer als Erziehungspartner: Chancen und Grenzen
Was Kinder stärkt: Ergebnisse der Resilienzforschung
Übergänge gestalten: Ergebnisse der Transitionsforschung

Geplante Arbeitsformen/methodischer Schwerpunkt: Literaturanalyse und Diskussion ebenso wie biographische Reflexion
Für die Bescheinigung der aktiven Teilnahme sind eine regelmäßige Teilnahme und aktive Beteiligung im Rahmen des Seminars Voraussetzung.

offen für Hörer anderer Fakultäten: NEIN

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) - MA.3.4.1; MA.5.4.1 - - 3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) - MG.3.4.1; MG.5.4.1 - - 3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.3.4.1; M.5.4.1 - - 3 aktive Teilnahme  
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) - G.4.1; H.2.1 - - - scheinfähig  
Unterrichtsfach Pädagogik / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) - MU.6.1; MU.8.1 - - 3  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 127
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
WS2008_250146@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_8185826@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Monday, July 14, 2008 
Last update rooms:
Tuesday, July 15, 2008 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=8185826
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
8185826