Landeskundekenntnisse und ihre Vermittlung, anders ausgedrückt Kulturstudien, gehören seit vielen Jahrzehnten zu einem Grundbestandteilt des Fremdsprachenunterrichts. Die Diskussionen über Themen und methodisch-didaktischen Herangehensweisen unterliegen immer wieder gewissen "Pendelschwüngen", die oft geprägt sind von aktuellen wissenschaftlichen aber auch gesellschaftspolitischen Strömungen. In dem Seminar soll eine Rückschau auf die bisherigen Entwicklungen erfolgen, vor alem aber ein Blick auf die aktuellen Themen Antisemitismus, Postkolonialismus und Rassismus gerichtet werden, die in der Fachdiskussion zunehmend an Bedeutung gewonnen haben. Abgesehen von dem theoretischen Diskurs sollen auch die damit einhergehende Unterrichtspraxis und die damit verbundenen Probleme in den Fokus gerückt werden.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-DAF-M7b Kulturstudien | Seminar oder Projekt-Seminar | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieren ab 50 | - | - | - | - | - | - |
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.