250105 Kooperation im Team (S) (SoSe 2024)

Short comment

M.Ed.ISP SF: Diese Veranstaltung darf nicht vorstudiert werden!

Contents, comment

Multiprofessionelle Kooperation gilt als eine der zentralen Stellschrauben für die Entwicklung inklusiver Schulen und inklusiven Unterrichts. Neben der eher unterrichtsnahen Zusammenarbeit zwischen allgemeinen und sonderpädagogischen Lehrkräften spielt auch die Kooperation von Lehrkräften mit Schulsozialarbeiter*innen, (pädagogischen) Fachkräften im Ganztag und Schulbegleitungen eine immer größere Rolle.
Im Seminar erarbeiten wir gemeinsam grundlegende Aspekte und Konzeptionen der Kooperation und Teamentwicklung in inklusiven Schulen. Hierbei werden verschiedene Ebenen der Betrachtung kooperativer Prozesse berücksichtigt und professionelle Perspektiven vor dem Hintergrund unterschiedlicher theoretischer Prämissen reflektiert.
Darauf aufbauend lernen die Teilnehmer:innen Instrumente zur Reflexion von Kooperation in multiprofessionellen Teams kennen, diskutieren die Chancen und Herausforderungen multiprofessioneller Kooperation und analysieren förderliche und hemmende Faktoren.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Requirements for participation, required level

Master of Education: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education - Erziehungswissenschaft Integrierte Sonderpädagogik mit dem Berufsziel Lehramt für sonderpädagogische Förderung im SoSe 2024

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP6 Kooperation, Profession und Beratung E2: Kooperation im Team Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 31
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 50
Address:
SS2024_250105@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_449818146@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
31 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, March 20, 2024 
Last update times:
Friday, February 2, 2024 
Last update rooms:
Friday, February 2, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=449818146
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
449818146