This seminar explores the two-way relationship between sports and the media, focusing more closely on the influences shaped by images, narratives and storytelling around sociological aspects in the sport system.
We attempt to discuss how sports, athletes and/or teams might be used as a platform to drive social causes, movements, ideologies and even political agendas.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Di | 10-12 | 07.10.2024-31.01.2025 |
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
61-W-SG Sport und Gesellschaft | Sport und Nachhaltigkeit | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
61-W-SpS Sportsoziologie | Sport und Medien | Studienleistung
|
Studieninformation |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Students are expected to:
- be able to communicate in English;
- proactively participate and engage in discussions;
- be open-minded about different ideas and backgrounds.