250194 Inhaltsfeld II im Pädagogikunterricht (Modulbezogene Vertiefung UFP3.3) (VK) (SoSe 2016)

Contents, comment

Die Modulbezogene Vertiefung bezieht sich auf das Oberthema des Modul 25-UFP3 Sozialisation und gesellschaftlicher Wandel. Dazu soll in diesem Element 3 im angeleiteten Selbststudium fachdidaktisch im "Inhaltsfeld 2: Lernen und Erziehung" des aktuellen Kernlehrplan Erziehungswissenschaft für die Einführungsphase vertieft werden. Inwieweit sich die Vorstellungen, was, wie und mit welchen Methoden gelernt wird, auf die schulische Sozialisation und den gesellschaftlichen Wandel auswirkt wäre am Ende auch eigenständig zu beurteilen.
Es geht um vier inhaltliche Schwerpunkte, die mit Hilfe verschiedener Lerntheorien und lerntheoretischer Konzepte in Teams erarbeitet und für eine pädagogische Perspektive, d.h. Praxisrelevanz fachdidaktisch aufbereitet und präsentiert werden. Einer dieser Schwerpunkte im Inhaltsfeld 2 des Kernlehrplans lautet: "Selbststeuerung und Selbstverantwortlichkeit in Lernprozessen". Das soll gleichermaßen als fachdidaktische Leitlinie und methodisch als Selbstversuch durch die Studierenden umgesetzt werden.

Bibliography

Basisliteratur wird in der Veranstaltung bekannt gegeben

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-UFP3 Werte und Ziele in Erziehung und Bildung E3: Modulbezogene Vertiefung (Fachdidaktik) Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Unterrichtsfach Pädagogik / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MU.6.5    

No more requirements
No E-Learning Space
Registered number: 21
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 30
Address:
SS2016_250194@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_70358703@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
2 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, March 31, 2016 
Last update times:
Tuesday, February 23, 2016 
Last update rooms:
Tuesday, February 23, 2016 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
VK / 1
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=70358703
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
70358703