250368 BIP - Comparative International Perspectives on Education – Inclusive Education Practices for diverse learners (BS) (SoSe 2024)

Inhalt, Kommentar

More information on…

• Content
The course reflects on the quality of teaching and learning materials regarding their inclusivity. Are learning materials inclusive? Why or why not? What makes a material inclusive? We approach these questions making use of international comparative research methods and through group dialogue, discussions and presentations.
The language of instruction is English.
• Learning outcomes

After completing the course, the student will be able to:
• exchange knowledge about the governing of educational systems from an international and comparative context,
• make independent and critical evaluations of educational systems and teaching materials in concerning aspects of diversity and inclusion,
• independently identify obstacles and opportunities for inclusive education,
• propose solutions for teaching to meet a diversity of students, and
• review teaching materials based on aspects of inclusion and diversity.

How much does it cost?
• There is no fee/tuition for the course itself
• Costs for travel, accommodation and food during the on-site week is paid by the student
• Contact your home university for information on Erasmus+ scholarship for participation
• io@uni-bielefeld.de

Teilnahmevoraussetzungen, notwendige Vorkenntnisse

Important/Teilnahmevoraussetzung:
Für eine Teilnahme am Seminar ist eine persönliche und verbindliche Anmeldung per Mail bis zum 10.01.2023 erforderlich.

Literaturangaben

Bagger, A., & Lillvist, A. (2021)
Discourses on inclusion in media An account of belonging and exclusion. [Translated article: Mediala diskurser om inkludering. En berättelse om (gem)ensamhet Translation: Discourses on inclusion in media. An account of belonging and exclusion, Utbildning & Demokrati 30(1), 45–74]. https://journals.oru.se/uod/article/view/1551/1213
Bock, J.-J. / Macdonald, Sh. (2019)
Introduction. Making, Experiencing and Managing Difference in a Changing Germany. In J.-J. Bock & Sh. Macdonald (eds.), Refugees Welcome? Difference and Diversity in a Changing Germany (p.1-38). Berghahn Books.
Fey, C.-Ch. & Matthes, E. (2018)
Textbook Quality Criteria and Evaluation. In Fuchs, Eckhardt (Hrsg.); Bock, Annekatrin (Hrsg.): The Palgrave handbook of textbook studies. New York; London, United Kingdom: Palgrave Macmillan (2018) S. 157-167From Salamanca to Sweden: Inclusive Education as Policy in Transit.
https://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1594917/FULLTEXT01.pdf
Hinz, A. (2009)
Models of Inclusion: Germany. In: M. Alur & V. Timmons (Eds.) Inclusive Education across Cultures. Crossing Boundaries, Sharing Ideas. p. 299-317. SAGE Publications India Pvt. Ltd.
https://dx.doi.org/10.4135/9788132108320
Magnússon, G. (2022)
From Salamanca to Sweden: Inclusive Education as Policy in Transit. In K. E.Rizvi & R. T. Fazal (Eds.), International Encyclopedia of Education. Elsevier.
Mårell-Olsson, E., Bergström, P., Jahnke, I. (2019)
Is the Tablet a Teacher or a Student Tool? Emergent Practices in Tablet-Based Classrooms. In: Cerratto Pargman, T., Jahnke, I. (eds) Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies. Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-10764-2_6

Lehrende

Termine ( Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Format / Ort Zeitraum  

Zeige vergangene Termine >>

Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
25-BE-IndiErg13 Inklusion E3: Inklusion in institutionellen und organisationalen Kontexten Studienleistung
Studieninformation
25-BE-IndiErg2_a IndiErg: Differenz und Heterogenität E1: Heterogene Lebenslagen Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
E3: Heterogene Lebenslagen oder Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-BE-IndiErg8_a International Studies in Educational Science E2: Comparative and/or International Education Studienleistung
Studieninformation
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Studienleistung
Studieninformation
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E1: Theorie und Empirie heterogener Lebenslagen Studienleistung
Studieninformation
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Studienleistung
Studieninformation
- unbenotete Prüfungsleistung Studieninformation
25-BiWi15_a Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E1: Heterogenität und individuelle Förderung Studienleistung
benotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-BiWi9_a Bildung, Erziehung und Unterricht (HRSGe) E2a: Heterogenität und individuelle Förderung Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-BiWi9_a-ISP Bildung, Erziehung und Unterricht E2: Heterogenität und individuelle Förderung Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-FS-BE6 Heterogene Lebenslagen E1: Theorie und Empirie heterogener Lebenslagen Studienleistung
unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation
25-ISP1_2 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik sowie der Heterogenität und individuellen Förderung E3: Heterogenität und individuelle Förderung Studienleistung
Studieninformation
25-UFP-P4 Individuelle Profilbildung: Differenz, Heterogenität und Inklusion E1: Heterogene Lebenslagen Studienleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.


Overview

Are you interested in inclusive teaching and learning?
Are you curious about different approaches to diversity and inclusion?
Do you want to meet students from all over Europe in Örebro (Sweden) to discuss these topics for a week in March 2024?

The programme combines innovative virtual and in-person ways of teaching and learning to explore the topic of inclusion in European education. Participants from all over Europe will reflect on the way how different school systems deal with inclusion and will compare teaching and learning materials from specific European countries by making use of a criteria catalogue that has been developed by an international team of experts on inclusion. An online learning platform with resources will be made available to the participants throughout the digital phase of the programme.
You will participate in several digital sessions for information and preparation as well as an on-site week in Örebro, Sweden in March 11-15, 2024. Check the schedule below for further information on the course dates.
Your teacher from Bielefeld University is Marlene Pieper, but the course mainly works as an international collaboration. This way, students and docents from several European countries come together to learn together!

Kein Lernraum vorhanden
registrierte Anzahl: 11
Dies ist die Anzahl der Studierenden, die die Veranstaltung im Stundenplan gespeichert haben. In Klammern die Anzahl der über Gastaccounts angemeldeten Benutzer*innen.
eKVV Teilnahmemanagement:
Bei dieser Lehrveranstaltung wird das eKVV-Teilnahmemanagement genutzt.
Details zeigen
Teilnahmebegrenzung:
Begrenzte Anzahl Teilnehmer*innen: 25
Adresse:
SS2024_250368@ekvv.uni-bielefeld.de
Lehrende, ihre Sekretariate sowie für die Pflege der Veranstaltungsdaten zuständige Personen können über diese Adresse E-Mails an die Veranstaltungsteilnehmer*innen verschicken. WICHTIG: Sie müssen verschickte E-Mails jeweils freischalten. Warten Sie die Freischaltungs-E-Mail ab und folgen Sie den darin enthaltenen Hinweisen.
Falls die Belegnummer mehrfach im Semester verwendet wird können Sie die folgende alternative Verteileradresse nutzen, um die Teilnehmer*innen genau dieser Veranstaltung zu erreichen: VST_451864801@ekvv.uni-bielefeld.de
Reichweite:
11 Studierende direkt per E-Mail erreichbar
Hinweise:
Weitere Hinweise zu den E-Mailverteilern
Letzte Änderung Grunddaten/Lehrende:
Mittwoch, 24. Januar 2024 
Letzte Änderung Zeiten:
Montag, 18. Dezember 2023 
Letzte Änderung Räume:
Montag, 18. Dezember 2023 
Art(en) / SWS
BS / 2
Sprache
Diese Veranstaltung wird komplett in englischer Sprache gehalten
Einrichtung
Fakultät für Erziehungswissenschaft
Fragen oder Korrekturen?
Fragen oder Korrekturwünsche zu dieser Veranstaltung?
Planungshilfen
Terminüberschneidungen für diese Veranstaltung
Link auf diese Veranstaltung
Wenn Sie diese Veranstaltungsseite verlinken wollen, so können Sie einen der folgenden Links verwenden. Verwenden Sie nicht den Link, der Ihnen in Ihrem Webbrowser angezeigt wird!
Der folgende Link verwendet die Veranstaltungs-ID und ist immer eindeutig:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=451864801
Seite zum Handy schicken
Klicken Sie hier, um den QR Code zu zeigen
Scannen Sie den QR-Code: QR-Code vergrößern
ID
451864801