Diese Veranstaltung ist Teil des Clusters "Profilierung: 5-I-IP-TM3"
Studierende 0
Die Studierenden lernen, die Qualität der eigenen Produkte einzuschätzen und diese zu verbessern.
Beachten Sie bitte: Aktuelle Änderungen, Informationen, Details, Material und Aufgaben werden auf der zugehörigen Online-Plattform kommuniziert.
Literatur:
Scherenberg V. Qualitätsaspekte von Gesundheits-Apps: Wie lässt sich Qualität erkennen? Public Health Forum 2015;23(3):144-146. doi: 10.1515/pubhef-2015-0053
Scherenberg V. Gesundheits-App. Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (BZgA); 2022. doi: 10.17623/BZGA:Q4-I158-1.0
Pustozerov E, von Jan U, Albrecht U-V. Evaluation of mHealth Applications Quality Based on User Ratings. Stud Health Technol Inform [Internet] 2016;226:237-240. PMID:27350514
Albrecht U-V, Framke T, von Jan U. Quality Awareness and Its Influence on the Evaluation of App Meta-Information by Physicians: Validation Study. JMIR Mhealth Uhealth; 2019;7(11):e16442. doi: 10.2196/16442
Albrecht U-V, Malinka C, Long S, Raupach T, Hasenfuß G, von Jan U. Quality Principles of App Description Texts and Their Significance in Deciding to Use Health Apps as Assessed by Medical Students: Survey Study. JMIR Mhealth Uhealth 2019 Feb 27;7(2):e13375. PMID:30810534
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Mo | 16:00-17:30 | R1-A2-43 | 23.06.2025 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
5-I-IP-TM3 Digitale Medizin | Digitale Medizin (Workshop) | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.