300018 Professionen, Professionalisierung und professionelles Handeln (BS) (SoSe 2013)

Contents, comment

Im Blockseminar soll zunächst eine Einführung in die Professionssoziologie gegeben werden. Es geht danach sowohl um die klassischen Ansätze der Professionssiologie (Strukturfunktionalismus, Symbolischer Interaktionismus, Strukturtheoretischer Ansatz, Machttheoretischer Ansatz und Systemtheorie) als auch um neuere Ansätze und Diskussionen.
Dabei soll ein Schwerpunkt auf der (möglichen) Differenzierung zwischen Profession, Professionalisierung und professionellem Handeln liegen.

Es handelt sich um ein Lektüreseminar. Die erfolgreiche Teilnahme ist nur möglich, wenn die entsprechenden Textgrundlagen gelesen werden.
Konkretisierung der Anforderungen

Bibliography

Die ausführliche Literaturliste wird in der Einführungssitzung bekannt gegeben.

Abbott (1988) The system of professions. University of Chicago Press

Kurtz (2002) Berufssoziologie. Transcript

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-M-Soz-M4a Arbeits- und Wirtschaftssoziologie a Seminar 1 Study requirement
Student information
Seminar 2 Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
30-M-Soz-M4b Arbeits- und Wirtschaftssoziologie b Seminar 1 Study requirement
Student information
Seminar 2 Study requirement
Student information
- Graded examination Student information
30-M-Soz-M4c Arbeits- und Wirtschaftssoziologie c Seminar 1 Study requirement
Student information
Seminar 2 Study requirement
Student information
- Graded examination Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Gender Studies / Master (Enrollment until SoSe 2013) Hauptmodul 2; Hauptmodul 2.1   3 (bei Einzelleistung 3 LP zusätzlich)  
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom (Enrollment until SoSe 2008) H.S.1   scheinfähig  
Soziologie / Master (Enrollment until SoSe 2012) Modul 1.3 Wahl 3 (bei Einzelleistung 3 LP zusätzlich)  

aktive Teilnahme: Teilnahme an allen Terminen; intensives Lesen und Bearbeiten der Texte; intensivere Vorbereitung eines Themas

Einzelleistung: Referat mit Seminarmoderation oder Hausarbeit

No eLearning offering available
Registered number: 19
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2013_300018@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_29225567@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
1 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Wednesday, March 20, 2013 
Last update rooms:
Thursday, March 14, 2013 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=29225567
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
29225567