220027 Schauplatz Steinzeiten - didaktisch/methodische Überlegungen und Planungen zum Thema im Sachunterricht (TFD) (WiSe 2014/2015)

Contents, comment

Im Primarstufenbereich bildet das Thema „Steinzeit“ einen guten Ansatz für historisches Lernen im fächerübergreifenden Sachunterricht. Damit sich ein solches Unterrichtsprojekt nicht zu einem „Indianerwochenende“ auf dem Abenteuerspielplatz mit „Wandertag“ zu einem Freilichtmuseum entwickelt, sollen die wichtigsten Charakteristika dieser 4 Mio. Jahre langen Epoche – inkl. der Menschheitsgeschichte vom Australopithecus bis zum anatomisch modernen Menschen – herausgearbeitet werden. Anschließend sind einzelne ddidaktische Theorien vorzustellen, Unterrichtssequenzen zu entwickeln und zu einem handlungsorientierten Unterrichtsprojekt zusammenzufügen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
22-SU10G Geschichtswissenschaft und ihre Didaktik im Sachunterricht Theorie Geschichtsdidaktik Study requirement
Student information
22-SU5G Geschichtsdidaktik im Sachunterricht Theorieseminar Fachdidaktik Graded examination
Student information
22-SU8G Geschichtswissenschaft und Geschichtsdidaktik im Sachunterricht Theorie Geschichtsdidaktik Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Geschichtswissenschaft (G) / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) Modul 2.10 Wahlpflicht 4 scheinfähig Studierbar wahlweise als "Einführung Did. d. SU" oder als "Übung Didakt. d. SU"  

- aktive und regelmäßige Teilnahme
- Bearbeitung, Vorstellung und Verschriftlichung eines Teilthemas zu didaktischen Theorien
- Entwicklung einzelner Unterrichtssequenzen

No eLearning offering available
Registered number: 8
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
WS2014_220027@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_48895635@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
2 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 18, 2014 
Last update rooms:
Thursday, September 18, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
theory seminar in didactics (TFD) / 2
Department
Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of History
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=48895635
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
48895635