250106 Beratung in schulpädagogischen Kontexten (V) (SoSe 2022)

Contents, comment

In dieser Veranstaltung des Elements 3 des Moduls 25-ISP6 Kooperation, Profession und Beratung geht es speziell um die Beratungsanforderungen, die in Bezug auf die Umsetzung und Gestaltung der inklusiven Schule an Bedeutung gewinnen. Vorgestellt werden unterschiedliche Theorien zur Beratung, Beratungsansätze und Beratungsformate in Bezug auf die Beratung von Schüler*innen, Eltern sowie Lehrer*innen untereinander. Ergänzend erhalten die Teilnehmenden einen Einblick in geläufige Handlungsempfehlungen für schulische Beratungsformate. Die Inhalte werden mitlaufend im Sinne einer Beratungskritik vor dem Hintergrund der speziellen organisationalen und institutionellen Bedingungen schulpädagogischen Handelns reflektiert.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/einrichtungen/bie/faq-stundenplan/

Requirements for participation, required level

Master of Education: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education - Erziehungswissenschaft Integrierte Sonderpädagogik mit dem Berufsziel Lehramt für sonderpädagogische Förderung im SoSe 2022

Bibliography

Literatur wird in der Veransteltung bekannt gegeben.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mo 14-16 H3 04.04.-15.07.2022
not on: 4/18/22 / 5/2/22 / 5/16/22 / 5/23/22 / 6/6/22 / 7/4/22
Online-Veranstaltungen am 18.04.22 / 02.05.22 / 16.05.22 / 04.07.22

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP6 Kooperation, Profession und Beratung E3: Grundlagen pädagogischer Beratung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Die Studienleistung besteht aus Reflexionsaufgaben, die im Rahmen der Einzeltermine angefertigt werden.

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 83
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 120
Address:
SS2022_250106@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_321764578@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
16 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, March 15, 2022 
Last update times:
Wednesday, April 27, 2022 
Last update rooms:
Wednesday, April 27, 2022 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
lecture (V) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=321764578
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
321764578