Objetivo de este seminario es la lectura de textos sobre la historia de América Latina. Un aspecto central será el tratamiento histórico de fuentes primarias (discursos políticos, textos constitucionales, articulos en periódicos, materiales de archivos). En la fase última serán presentadas, analizadas y discutidas relevantes monografías de la literatura secundaria histórica respecto de problemas centrales.
Die Übung eignet sich besonders für alle Historiker/innen zum Erwerb des spanischen Sprachnachweises.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
22-2.1 Theoriemodul | Übung Sprache | Study requirement
|
Student information |
22-2.2 Methodikmodul | Übung Sprache | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschichtswissenschaft / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | Modul 2.1 | 4 | Übung Sprache | ||
Geschichtswissenschaft (Gym/Ge) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | Modul 2.1 | 4 | Übung Sprache | |||
Romanische Kulturen: Sprache, Literatur, Geschichte / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Nebenfach | BaRKS4a; BaRKS4b |
Regelmäßige Teilnahme
Hausarbeit (neues Studienmodell)
Übersetzungsklausur (altes Modell)