Module 25-BE-IndiErg15 International Comparative Perspectives on Education

Faculty

Person responsible for module

Regular cycle (beginning)

Das Modul wird unregelmäßig angeboten.

Credit points and duration

3 Credit points

For information on the duration of the modul, refer to the courses of study in which the module is used.

Competencies

Die Studierenden erwerben theoretisches Grundlagenverständnis in internationaler und komparativer Erziehungswissenschaft. Sie lernen grundlegende Begriffe, Theorien, Methoden und Forschungszusammenhänge einer reflexiven, differenzsensiblen Erziehungswissenschaft im internationalen Kontext kennen und wissenschaftlich anzuwenden. Durch die Auseinandersetzung mit unterschiedlichen erziehungswissenschaftlichen Konzepten und Systemen im Ländervergleich erwerben die Studierenden eine reflexive Orientierungs- und Handlungskompetenz. Neben dem Wissens- und Methodenerwerb verbessern die Studierenden ihre Kompetenz der englischen Fachsprache und erhalten Hilfestellungen zum leichteren Verständnis der englischen Wissenschaftssprache und zum Verfassen englischsprachiger Texte.

Content of teaching

Die Studierenden befassen sich mit Fragen im Kontext internationaler und/oder vergleichender Erziehungswissenschaft. Mögliche Schwerpunkte können u.a. sein: internationale Medienerziehung/Medienbildung, internationale Soziale Arbeit, Erziehung und Bildung im Ländervergleich (inkl. Bildungssysteme), Inklusion, Hochschulbildung, Frühkindliche Erziehung, etc.

Recommended previous knowledge

Necessary requirements

International Incoming student

Explanation regarding the elements of the module

Die Lehrveranstaltung des Moduls wird in englischer Sprache angeboten. Sie wird in einer Kombination aus Präsenz- und virtuellen Phasen unter der Beteiligung weiterer internationaler Partnerhochschulen angeboten und kann auch in Form von Blockterminen stattfinden.

Module structure: 1 SL 1

Courses

Comparative and/or International Education
Type seminar
Regular cycle -
Workload5 90 h (30 + 60)
LP 3 [SL]

Study requirements

Allocated examiner Workload LP2
Teaching staff of the course Comparative and/or International Education (seminar)

Die Studienleistung dient der Einübung einer reflexiven und diskursiven Haltung zu den in der Veranstaltung behandelten Themen und hat im Hinblick auf die im Modul verankerten Kompetenzen einübenden und vertiefenden Charakter. Eine Studienleistung ist das Anfertigen einer Aufgabe zu Übungszwecken. Übungsaufgabe kann beispielsweise sein: Die Vorbereitung und Durchführung einer mündlichen Präsentation.
Für alle Studienleistungen gilt, dass schriftliche Beiträge im Umfang von höchstens 1200 Wörtern und mündliche Beiträge im Umfang von höchstens 20 Minuten verlangt werden.
The course related activity (ECTS) aim to practice a more reflective and discursive debate of the issues and topics treated in the seminar and offer the opportunity to deepen and practice competences. A course achievement is a written assignment. An exercise can be for example: Preparation of an oral presentation.
All course achievements include written assignments of maximum 1200 words and oral presentations of maximum 20 minutes.

see above see above

The module is used in these degree programmes:

Degree programme Profile Recom­mended start 3 Duration Manda­tory option 4
Educational Science - Courses offered for the Individual Subsidiary Subjects / Individueller Ergänzungsbereich im Bachelor [] 1. o. 2. o. 3. o. 4. o. 5. o. 6. one semester Compul­sory optional subject
Courses offered for the Individual Subsidiary Subjects / Individueller Ergänzungsbereich im Bachelor [] Fakultät für Erziehungswissenschaft 1. o. 2. o. 3. o. 4. o. 5. o. 6. one semester Compul­sory optional subject

Automatic check for completeness

The system can perform an automatic check for completeness for this module.


Legend

1
The module structure displays the required number of study requirements and examinations.
2
LP is the short form for credit points.
3
The figures in this column are the specialist semesters in which it is recommended to start the module. Depending on the individual study schedule, entirely different courses of study are possible and advisable.
4
Explanations on mandatory option: "Obligation" means: This module is mandatory for the course of the studies; "Optional obligation" means: This module belongs to a number of modules available for selection under certain circumstances. This is more precisely regulated by the "Subject-related regulations" (see navigation).
5
Workload (contact time + self-study)
SL
Study requirement
Pr
Examination
bPr
Number of examinations with grades
uPr
Number of examinations without grades
Diese Leistung kann gemeldet und verbucht werden.